انتقال برند آماده چگونه است؟

۲۷ بازديد

با توجه به اهميت برند تجاري در كسب و كارهاي مختلف امروزي، يكي از مواردي كه در بحث نشان تجاري وجود دارد انتقال برند آماده است. براي ثبت يك نشان تجاري بايد مراحل پيچيده و مختلفي را طي كرد تا پس از تأييد توسط كارشناسان، برند ثبت و به متقاضي آن تحويل داده شود. وجود مراحل مختلف و سختي كار باعث مي‌شود تا عده‌اي به دنبال خريد برند آماده باشند. انتقال برند آماده نيز داراي شرايط مخصوص به خود بوده كه در اين مقاله به آن مي‌پردازيم.

برندهايي كه به صورت كاملاً قانوني ثبت شده و مورد تأييد قرار گرفته‌اند قابل انتقال هستند. صاحب برند مي‌تواند برند را براي فروش و واگذاري در اختيار افراد ديگر قرار دهد. شايد به جرات بتوان گفت كه يكي از سريع‌ترين و مطمئن‌ترين راه‌هاي دريافت يك برند تجاري انتقال برند آماده است. اگر مي‌خواهيد در اين باره اطلاعات خود را افزايش دهيد بهتر است تا انتها همراه ما باشيد.

انتقال برند آماده داراي چه مزاياي است

شايد بتوان گفت كه برند آماده مي‌تواند صرفه جويي‌هاي زيادي در زمان و هزينه داشته باشد. در واقع برند به ثبت رسيده آماده استفاده بوده و افراد مي‌توانند با خريد يك برند مناسب به فعاليت تجاري خود بپردازند. اگر بخواهيد سريع‌تر از روال اداري، محصولات خود را با يك برند روانه بازار كنيد بهتر است به دنبال خريد برند ثبت شده باشيد. انتقال برند آماده مي‌تواند يك راه مطمئن و ساده براي داشتن يك نشان تجاري اختصاصي باشد.

مراحل ثبت برند به صورت معمول به 5 ماه زمان نياز دارد تا در صورت فراهم بودن شرايط، ثبت و مورد استفاده قرار گيرد، در صورتي كه برند آماده تمامي مراحل ثبت و اداري آن طي شده است. شما به عنوان صاحب كسب و كار اگر مي‌خواهيد در زمان و هزينه خود صرفه جويي كنيد مي‌توانيد به دنبال انتقال برند آماده باشيد.

[f]

هزينه برند آماده چقدر است

شايد يكي از مهم‌ترين سؤالاتي كه در ذهن بسياري از افراد وجود دارد اين است كه هزينه برند آماده چقدر است و آيا براي داشتن يك نشان تجاري روش خريد برند آماده به صرفه‌تر است يا ثبت برند. بايد بيان كرد كه قيمت برند آماده با توجه به شرايط مختلف تعيين مي‌شود و نمي‌توان يك قيمت ثابت را براي يك نشان تجاري در نظر گرفت. برند آماده با توجه به شرايط زير داراي قيمت‌هاي متفاوت است:

  • وجود نام برند تجاري كه شامل نام فارسي يا لاتين است تعيين كننده بوده و مي‌تواند بخش مهمي از قيمت را مشخص كند
  • تعداد كالاها، داشتن سابقه فعاليت، داشتن وب سايت و دامنه اينترنتي از ديگر عوامل تعيين كننده قيمت برند آماده است
  • داشتن لوگو و استفاده از يك زيبايي بصري نيز مي‌تواند باعث افزايش قيمت برند آماده شود

انتقال برند آماده چگونه است

در انتقال برند آماده مي‌توان به دو صورت عمل كرد كه تفاوت‌هاي زيادي در بين آن‌ها مشاهده مي‌شود. برند به صورت جزئي و كلي قابل انتقال است كه در ادامه به آن مي‌پردازيم.

  • در انتقال جزئي برخي از ويژگي‌هاي نشان تجاري مانند طبقات، كالاها و غيره به شخص خريدار انتقال داده مي‌شود. حتي در اين نوع انتقال ممكن است استفاده كننده جديد از برند، فقط بتواند از نشان تجاري خريداري شده در يك منطقه جغرافيايي خاص استفاده كند.
  • در انتقال كلي تمامي ويژگي‌ها و امتيازات برند به صورت كامل به خريدار منتقل مي‌شود و فروشنده ديگر نمي‌تواند هيچ ادعايي در مورد برند واگذار شده داشته باشد. ذكر اين نكته حائز اهميت است كه نقل و انتقال برند توسط مركز مالكيت معنوي قابل انجام است.

مراحل انتقال برند آماده چگونه است

براي نقل و انتقال يك نشان تجاري ابتدا بايد از سامانه مركز مالكيت معنوي استعلام حاصل شود كه اين كار توسط دفترخانه‌هاي رسمي قابل انجام است. پس از اعلام نتيجه استعلام، صلح نامه‌اي بين فروشنده و خريدار در دفتر خانه رسمي ايجاد شده و انتقال صورت مي‌پذيرد. در اين زمان بايد نقل و انتقال انجام شده در روزنامه‌هاي رسمي كشور به صورت عمومي منتشر شود تا عموم مردم از انتقال انجام شده آگاهي پيدا كنند.

[f]

مدارك مورد نياز براي انتقال برند

به صورت كلي براي انتقال يك برند آماده به مدارك زير نياز است:

  • ارائه اصل و كپي شناسنامه و كارت ملي خريدار
  • ارائه اصل و كپي وكالت نامه و مدارك شناسايي وكيل (اين مورد در صورتي نياز است كه خريد توسط وكيل انجام شود)

سخن پاياني

يكي از راه‌هاي دست يابي سريع به يك لوگوي تجاري، انتقال برند آماده است. برند آماده تمامي مراحل ثبت و اداري را به خوبي پشت سر گذاشته است و مي‌تواند به عنوان يك راه سريع در رسيدن به يك نشان تجاري محسوب شود. بسياري از صاحبان كسب و كارهاي مختلف براي مديريت در وقت و هزينه‌هاي خود از برند آماده استفاده مي‌كنند كه داراي مراحل انتقال بوده كه در بالا به آن اشاره شده است.

اگر بخواهيد برند آماده را خريداري كنيد مي‌توانيد از شركت‌هاي مختلف كه در اين زمينه فعاليت دارند كمك بگيريد، چرا كه استفاده از افراد متخصص باعث مي‌شود تا در انجام كارهاي اداري و حقوقي موفق‌تر عمل كنيد.

براي مشورت و مشاوره رايگان از كارشناسان ثبتي هانا ثبت كمك بگيريد. كافيست در ساعات اداري با شماره ۴۴۲۸۸۳۶۰-۰۲۱ تماس بگيريد تا با كارشناسان ثبت هانا بهترين شركت ثبت برند در تهران صحبت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.