علامت تجاري همان نشان تجاري است كه در جهت ايجاد وجه تمايز بين كالاهاي توليدي و خدمات متعددي مي باشد كه قدرت تشخيص محصولات را در مشتريان افزايش مي دهد.
ثبت علائم تجاري اعم از ثبت برندو علامت يا نشان تجاري در اداره ي مالكيت صنعتي ثبت مي شودكه زير مجموعه اي از سازمان ثبت اسنادو املاك مي باشد.
ثبت اختراع نيز وظيفه ي همين سازمان مي باشد.مطابق قانون سال 1310و آيين نامه اجرايي اين قانون ثبت برند بر مبتاي حمايت از محصولات يك شركت مي باشد و از اهميت ويژه اي برخوردار است .
با ثبت علامت تجاري امكان درآمد مستقيم ازمحل حق امتياز به شخص ثالث امكان پذير مي باشد همچنين جز لازم و ضروري در موافقت نامه هاي اعطاي نمايندگي ها مي باشد و جهت
امور بانكي (وام )و حفظ و بهبود كيفيت محصولات و خدمات نقش تشويق كننده اي دارد.
در صورت تمايل به اطلاعات بيشتر در مورد اعتراض به ثبت برند و ليست طبقات ثبت برند و علائم تجاري ادامه مطلب را كليك نماييد.
مدارك مورد نياز جهت ثبت برند تجاري- ثبت علائم تجاري – ثبت علامت تجاري
مدارك ثبت برند اشخاص حقيقي
- اصل شناسنامه و كپي كارت ملي
- امضاي وكالت نامه و فرم تقاضاي علامت
- داشتن جواز كسب و يا جواز تاسيس از صنايع
- ارائه شكل و نام تجاري در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتيمتر
- داشتن كارت بازرگاني (در صورت لاتين بودن نام تجاري)
مدارك ثبت برند اشخاص حقوقي (شركتي)
- كپي شركتنامه و روزنامه رسمي و آخرين تغييرات
- كپي شناسنامه و كارت ملي افرادي كه در شركت حق امضا دارند.
- داشتن كارت بازرگاني (در صورت لاتين بودن نام تجاري)
- ارائه شكل و نام تجاري در ابعاد ۱۲×۱۲ سانتيمتر
- داشتن جواز تاسيس (جواز صنايع)
با موسسه خدمات مالي و اداري هاناثبت در كوتاهترين زمان علامت تجاري شركت و موسسه خود را ثبت كنيد .