خريد و فروش برند آماده

۲۲ بازديد

خريد و فروش برند آماده در مواقعي صورت مي‌گيرد كه شخص اقدام به ثبت برند مي كند اما هر بار پس از استعلام علائم تجاري با مشابهت برند روبرو مي شود و ممكن است مدت ها گرفتار ثبت برند باشد، كه اين مشكل خود علاوه بر از دست رفتن زمان موجب ضرر مالي هنگفت شده، لذا در چنين مواقعي خريد برند آماده، بسيار مقرون به صرفه مي باشد.

فرض كنيد شما چند برند را ثبت مي كنيد تا بتوانيد طبق يك برنامه ريزي دقيق، پايه هاي يك كسب و كار موفق را پي ريزي كنيد و خود را به ديگران معرفي نماييد. بنابراين مخاطبان خود را با شناساندن برند تجاريتان مشتاق خريد آن كالا مي كنيد. در اين صورت بقيه برندهايي كه ثبت كرده ايد علي رغم زمان و هزينه براي ثبت آن سپري شده است، عملا بلا استفاده مي ماند و بايد براي فروش برند آماده اقدام كنيد .

يا گاها پيش آماده است كه شما برندي را قبلا ثبت نموده ايد اما از آن بنا به هر دليلي استفاده ننموده ايد و يا استفاده نموده ايد ودر حال حاضر براي شما كاربردي ندارد ويا آن صنف را ترك كرده ايد. شما مي توانيد برندهاي آماده خود را در كمترين زمان و بدون هيچ دردسري به اشخاصي كه به آن نياز دارند بفروشيد و علاوه بر جبران هزينه هاي ثبتي، سود خوبي نيز در زمينه فروش برند تجاري خود كسب نماييد.

ازجمله پرطرفدار ترين انواع خريد فروش برنده آماده شامل : خريد و فروش برنده آرايش , خريد برنده آماده مواد غذايي و … مي باشد. همچنين شما مي‌توانيد بسته به نيازتان اقدام به خريد برند آماده لاتين نيز داشته باشيد.

قانون خريد و فروش برند آماده

طبق قانون، علامت تجاري (برند) خريد و فروش برند آماده مجاز مي باشد، اين امر موجب مي شود برندهايي كه به دلايل مختلف بلا استفاده مانده اند ، تا قبل از اتمام زمانشان با انتقال به شخص ديگر قابل استفاده گردند .

در صورتي خريد برند تجاري آماده به شخص ديگر در ايران اعتبار دارد كه حق استفاده از آن به ثبت رسمي و قانوني رسيده باشد، درخواست واگذاري برند در اظهارنامه اي تنظيم مي شود كه در آن شماره ثبت برند، نام و نشاني خريدار برند و نام و نشاني وكيل قانوني او در ايران قيد شده باشد و علاوه بر آن اسناد رسمي انتقال و وكالتنامه و آگهي ثبت برند بايد ضميمه اظهارنامه گردد .

مراحل فروش برند آماده چيست؟

  1. حضور در دفترخانه جهت تنظيم و امضاء قرارداد واگذاري برند تجاري .
  2. استعلام دفترخانه از سازمان مالكيت صنعتي جهت كسب سابقه ثبت برند تجاري دلخواه .
  3. نشر آگهي واگذاري برند در روزنامه رسمي كشور .

مدارك مورد نياز جهت فروش و خريد برند آماده چيست؟

  1. كليه اسناد ثبت برند شامل روزنامه تقاضا و آگهي ثبت برند .
  2. مدارك هويتي فروشنده و خريدار برند .
  3. اسناد ارائه دهنده موضوع كسب و كار .
  4. تنظيم قرارداد در دفترخانه پس از دريافت استعلام واگذاري برند .
  5. شماره رسمي اظهارنامه و شماره ثبت برند .
  6. انتقال اجباري برند با رعايت قوانين توسط وراث .
  7. مدارك مباشر رسمي ( در صورت موجود بودن) .

مراحل خريد و فروش برند آماده تجاري چيست؟

  1. انتخاب برند دلخواه .
  2. استعلام برند از سازمان مالكيت صنعتي .
  3. حضور فروشنده و خريدار در دفترخانه جهت تنظيم قرارداد .
  4. تنظيم سند و واگذاري برند تجاري به خريدار .
  5. نشر آگهي واگذاري برند در روزنامه رسمي كشور .

نقل و انتقال برند در ايران كاملا قانوني مي باشد و بسيار راحت و آسان مي باشد و طي مدت زمان كمي اين كار قابل انجام مي باشد. براي فروش برند خود، مي توانيد آن را به ما سپرده تا در كوتاه ترين زمان ممكن با قيمت به فروش رسد .

قيمت خريد و فروش برند چقدر است؟

جهت واگذاري برند نياز به قيمت گذاري برند توسط كارشناس رسمي دادگستري مخصوصاً در مورد برندهايي كه سابقه مصرف و حضور در بازار را دارند. برندهايي كه تازه ثبت شده اند و براي خريد و فروش برند آنها اقدام مي گردد بيشتر با توجه به تعداد طبقات و كالاها و همچنين نوع كلمه و يا طراحي آن ارزش گذاري مي گردند. مثلاً فروش برند مواد غذايي ، فروش برند آرايشي ، فروش برند لبنيات و طبقات مختلف قيمت خود را دارند.

نقل و انتقال برند تجاري به يكي از دو روش زير انجام مي‌گردد :

  • نقل و انتقال علامت تجاري يا برند به صورت جبري (غير ارادي)
  • نقل و انتقال علامت تجاري يا برند به صورت قراردادي (اختياري)

نقل و انتقال برند يا واگذاري برند به صورت جبري يا قهري در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه مالك اصلي علامت تجاري ثبت شده فوت كرده باشد. در اين حالت وراث مي‌توانند با ارائه اصل گواهي ثبت علامت و گواهي انحصار وراثت درخواست نقل و انتقل برند و واگذاري آن را به مالك جديد داشته باشد.

منظور از نقل و انتقال علامت تجاري و برند به صورت قراردادي يا اختياري اين است كه امتياز علامت تجاري به مالك يا مالكين جديد واگذار مي‌شود. در اين وضعيت مالك فعلي علامت تجاري مي‌تواند به دليل عدم فعاليت و يا هر دليل ديگري امتياز علامت تجاري خود را براي هميشه و يا مدت مشخصي به شخضي ديگر منتقل كند. اين نقل و انتقال زماني معتبر مي‌باشد كه اجازه‌نامه مربوط به آن در ايران به ثبت رسيده باشد. مالك جديد نيز بعد از طي مراحل مربوط به انتقال آرم تجاري مي‌تواند از منافع آن برخوردار گردد.

نكات زير بايد در انتقال قانوني علائم تجاري در اظهارنامه ذكر شود :

  • شماره ثبت علامت تجاري در ايران.
  • نام و آدرس و تابعيت مالك جديد.
  • نام و نشاني نماينده قانوني مالك در ايران.

در نقل و انتقال علامت تجاري براي صاحب علامت اين امكان وجود دارد كه در صورتي كه مايل به نقل و انتقال كامل علامت تجاري خود نباشد بتواند بخشي از علامت و يا طبقات آن را به فرد ديگري واگذار نمايد. در انتقال جزئي، علامت تجاري براي بعضي از خدمات مشخص شده انتقال مي‌يابد يا علامت تجاري براي استفاده در يك طبقه يا منطقه خاصي منتقل مي‌شود. به طور مثال مالك علامت مشخص مي‌كند كه از بخشي از علامت تجاري او فقط براي خدمات صادرات استفاده شود و يا حق استفاده از برند را در شهر يا منطقه‌اي خاص به شخص ديگري اعطا كند. بنابراين در اين صورت بايد در قسمت ثبت تقاضاي الكترونيك نقل و انتقال علامت تجاري براي نقل و انتقال جزئي اقدام نمود و ساير مراحل مانند نقل و انتقال قراردادي برند مي‌باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.